Pihentető alvás

🤍 Minden élő ember egyik legtermészetesebb tevékenysége az alvás, sőt nem is tevékenység, hanem fiziológiai szükséglet. Az alvás ennélfogva egy összekötő híd az idő-tér-boldogság-egészség körvasúton.
🍃 Nem mindegy, milyen életkorban vagyunk, a világ mely táján éljük a mindennapjainkat, mit vesz el vagy mit ad hozzá az életünkhöz, így az egészségünkhöz is ez az élettani folyamat. Nem szeretnék hosszasan értekezni a cirkadián ritmus, a melatonin, a bélflóra épsége vagy éppen hosszantartó krónikus betegségek alvásminőséget befolyásoló hatásáról, de az tudományos tény, hogy ebben a körforgásban okosan kell részt vennünk.

Mire gondolok? 😵‍💫 Ha egésznap egy ideggombóc módjára végeztem a munkámat, akkor a nap végén tudatosan kell választanom olyan tevékenységet, ami kicsit ellazít és megnyugtat, így felkészíti a szervezetemet az alvásra. Ha rendszertelenül és összevissza ettem egész nap, akkor a vacsora már nem lehet marhapörkölt nokedlivel mondjuk este tízkor, mert abból nem lesz alvás.
💤 A fekhely, ahol az éjszakát alvással szándékozom tölteni már nem viseli el a telefont, amin még elolvasom az utolsó üzenetet, és az e-maileket sem az ágyban nézem át. Az aktuális sorozat következő részét, amiben percenként lövöldöznek és törnek össze autókat, inkább a nappaliban kellene megnézni, és lehetőleg nem a lefekvést megelőző órákban. Ha történetesen összevesztünk a társunkkal vagy éppen a családunk valamelyik tagjával, azt tegyük rendbe még lefekvés előtt, mert a nyitva hagyott vita tönkre teszi az éjszakát.
😴 A lefekvést megelőzően kell egy rutin, amibe talán egy könnyű séta is beleférhet, mert ebben a százfokon égő és rohanó világban szükségünk van arra, hogy használni tudjuk szervezetünk megújító folyamatait, amit csak egy pihentető és nyugodt alvás adhat nekünk.🥱Szervezetünk alvásigénye minden életkorban más, minél idősebbek vagyunk, annál többet kell tennünk azért, hogy a címben leírt összefüggést megéljük. Tudatosan kell tehát ezt a kérdést kezelni, mert a nappali mosoly és jókedv a kiegyensúlyozott hangulat alapja az éjszakai pihenés minősége. Aludjunk jól és éljük meg napjainkat boldogan. 🤗
Szirmos Andi🌸

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Iratkozz fel hírlevelünkre

Csatlakozz, hogy elsőként értesülj a legújabb akcióinkról és pályázatunkról!

Cím

1106 Budapest, Kabai u. 1.

Hétköznap 8:00 - 16:00

Telefon

+36-80-205-383

info@szirompatikak.hu

Kövess minket a Facebook-on és Instagramon

Add to cart